1396-06-21 09:26
998
0
43935
آیت الله نورمفیدی در جمع دانشجویان قرآنی:

تدبر و درک صحیح قرآن راهگشای زندگی بشر است/ بدترین اتفاق زندگی انسان دست خالی رفتن از دنیاست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان در جمع دانشجویان شرکت کننده در جشنواره قرآنی گفت: همه تلاش کنند تا با الگو قرار دان قرآن در سبک زندگی خود عاقبت بخیر ی برای خود را رقم بزنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام ؛ سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی کشور با حضور دانشجویان قرآنی کشور در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در حال برگزاری است.

 آیت الله نورمفیدی در جمع شرکت کنندگان این جشنواره گفت: قرآن همانند  طلوع ماه و خورشید که همیشه برای بشر تازگی دارد پر از معانی و مفاهیم تازه و جذاب است و مفسران  و صاحبان فهم هر روز به برداشتهای تازه از این کتاب آسمانی دست می یابند.

نماینده ولی فقیه در استان  افزود: خواندن قرآن برای  کسانی که به عمق آن پی بردند هیچگاه  خسته کننده و تکراری نبوده به طوریکه امام رضا ع در ماه مبارک رمضان هر سه روز یک  دور کامل قرآن را ختم می کردند.

وی دلیل انس معصومین و بزرگان با قرآن را انجام ندادن کار لغو و بیهوده خواند و تصریح کرد: شخصیتهای این چنینی هر بار که قرآن را تلاوت می کردند دنیای تازه ای به رویشان باز می شد.

امام جمعه گرگان افزود: راههای که پیش روی زندگی بشر وجود دارد متفاوت است و انتخاب هر سبک و بنای زندگی مطمعنا دارای مبنای خاصی است و اگر مبنای زندگی ما قرآن و اسلام است باید سبک زندگی ما نیز به همان سمت گرایش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: همه کسانی که مسئول هستند باید تلاش کنند تا با آشنا کردن جوانان با مفاهیم جذاب قرآنی و صفات اعظم الهی شیرینیهای دین را به آنان بشناسانند تا آنان بتوانند سبک زندگی درست را انتخاب کنند.

آیت الله نورمفیدی  طبق استناد به آیه قرآن عجول بودن و پیروی از هوای نفس را دلیل انکار برخی از صراط مستقیم خواند.

وی  همچنین با توصیه به برگزار کنندگان جشنواره گفت: اگرچه برگزاری این گونه جشنواره ها خوب و مفید است اما نباید حرکتها محصور به حفظ و تلاوت شود و  توقف کردن به این امور اصلا کار درست و مطلو بی نیست.

این مفسر قرآن تصریح کرد:  توصیه پیامبر  به تلاوت  زیاد قرآن توسط مسلمانان به این علت بود که جلوی تحریف این کتاب آسمانی گرفته شود  به طوریکه قرآن در سینه مسلمین حفظ  شود تا بلایی که بر سر کتب آسمانی پیشی آمده بود برسر قرآن نیاید.

آیت الله نورمفیدی  عاقبت به خیری را مهمترین مسئله در زندگی انسان برشمرد و اظهار کرد:  همه تلاش کنند تا با دست پر از این دنیا بروند چرا که دست خالی رفتن از این دنیا بزرگترین خسارتی است که می تواند یک مسلمان در زندگی به آن دچار شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.